Γράφει ο Καλόγηρος Βασίλειος
Η διατύπωση του νόμου αποκλείει μελλοντικούς κατόχους μεταπτυχιακών
Τα 420 φτάνουν τα σχόλια που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής στο σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή που δόθηκε πριν λίγες μέρες σε διαβούλευση.
Τα 175 εξ αυτών αφορούν το άρθρο για τους αναπληρωτές που όπως έχουμε γράψει φέρνει αλλαγές συγκριτικά με το προηγούμενο σχέδιο νόμου.
Είχαμε επισημάνει ότι η βασική αλλαγή έχει να κάνει με την ποσόστωση που προβλέπεται για τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών στις ειδικότητες των ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50. 5% επί των προσλήψεων στους δασκάλους ΕΑΕ θα δίνεται σε κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους νηπιαγωγούς φθάνει το 30%.
Το γεγονός ότι στους νηπιαγωγούς η ποσόστωση φθάνει στο 30% μπορεί να ερμηνευτεί από τον μικρό αριθμό ΠΕ61 στους πίνακες αναπληρωτών καθώς μόνο από το Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποφοιτούν ΠΕ61.
Ωστόσο η εν λόγω ρύθμιση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επιλεκτική και δημιουργεί ανισότητες καθώς η ποσόστωση, με βάση τη διατύπωση του νόμου, δεν αφορά όσους αποκτήσουν μεταπτυχιακό μετά τη δημοσίευση του νόμου.
Παραθέτουμε το σχετικό χωρίο που αναφέρει: Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού – μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου.
Όσον αφορά τα παραπάνω αυτά δεν είναι άλλα από την ποσόστωση:
Σε κάθε φάση πρόσληψης στην πρωτοβάθμια:
Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-71 ΕΕ και σε ποσοστό 5% επί των προσλήψεων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.
Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-61 ΕΕ και σε ποσοστό 30% για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου.
Όπως προειπώθηκε έχουμε καταιγισμό σχολίων όπου μέσα από αυτά φαίνεται η διαμάχη εκπαιδευτικών αποφοίτων τμημάτων Ειδικής Αγωγής και Παιδαγωγικών Τμημάτων, κάποιοι διαμαρτύρονται για τη μοριοδότηση των κοινωνικών κριτηρίων, ενώ άλλοι ζητούν τα σεμινάρια να αθροίζονται στα μόρια του μεταπτυχιακού.
Η ποσόστωση είναι ένα θέμα που επίσης έχει βρεθεί στο στόχαστρο πολλών. Άλλοι ζητούν τη μείωση στους νηπιαγωγούς στο επίπεδο του 5% ενώ άλλοι αύξηση της ποσόστωσης των δασκάλων στα επίπεδα των νηπιαγωγών και άλλοι ζητούν την κατάργηση της ποσόστωσης.
Επίσης κάποιοι ζητούν ο ΑΣΕΠ της γενικής αγωγής στη Β’/θμια να προσμετράται και στην Ειδική Αγωγή.
Η διαβούλευση συνεχίζεται και απ’ ότι φαίνεται ο καταιγισμός σχολίων θα συνεχιστεί καθώς οι αλλαγές για κάποιους αυξάνουν τις πιθανότητες πρόσληψης και για κάποιους τις μειώνουν.
Να σημειώσουμε ότι τα όσα γράφονται στο σχέδιο νόμου δεν είναι οριστικά και ενδέχεται να έχουμε αλλαγές και διευκρινήσεις καθώς το σχέδιο θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ακολούθως στην Ολομέλεια της Βουλής.
(πηγή: newsbeast.gr)