Όταν το Κοινωνικό Φροντιστήριο αντικαθιστά το κοινωνικό κράτος
Μπορεί να απολύθηκε, ο ίδιος όμως εξακολουθεί να στέκεται αλληλέγγυος στους μαθητές του, διδάσκοντας εθελοντικά στους χώρους του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Πύργου τα μαθήματα ειδικότητας για τα οποία ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ακόμα προσλάβει εκπαιδευτικούς, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αδιαφορία! Πέρα από τις γνώσεις, παραδίδει και μαθήματα αξιοπρέπειας σε περισσότερους από είκοσι τρείς μαθητές της γ’ τάξης των ΕΠΑΛ Πύργου, Αμαλιάδας και Κρέστενας του τομέα Υγείας που από τη μια στιγμή στην άλλη, όπως και ο ίδιος άλλωστε, βρέθηκαν ξεκρέμαστοι… Στους μαθητές εκείνους, οι οποίοι μη έχοντας άλλη λύση, επέλεξαν το δρόμο του Κοινωνικού Φροντιστηρίου που τους ανοίχτηκε διάπλατα προκειμένου να διδαχτούν την ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας, καλύπτοντας έτσι τα κενά που δημιουργούνται εξαιτίας των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού.
Ο λόγος για τον καθηγητή Λεωνίδα Λαμπρόπουλο, που πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα, δίδασκε στο 2ο ΕΠΑΛ Πύργου και παρά το γεγονός ότι σήμερα είναι απολυμένος, αποφάσισε να στηρίξει τους μαθητές του. Τους μαθητές με τους οποίους από την προηγούμενη χρονιά έκαναν όνειρα για το μέλλον τους σε μια ειδικότητα ανταγωνιστική και η οποία με μια αιφνιδιαστική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, καταργήθηκε. Τους μαθητές, στους οποίους την ημέρα του αγιασμού έδωσε την υπόσχεση ότι θα παραμείνει δίπλα τους… Και την υπόσχεση αυτή, την τήρησε.
«Πραγματικά δεν μπορώ να συλλάβω το γεγονός, ότι τόσο καιρό, αυτά τα παιδιά παραμένουν χωρίς καθηγητές ειδικότητας και σε λίγους μήνες θα πρέπει να δώσουν πανελλήνιες» επισήμανε ο κ. Λαμπρόπουλος τονίζοντας ότι η δυνατότητα διδασκαλίας μέσω του Κοινωνικού Φροντιστηρίου για τους μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ υπήρχε και πέρυσι λειτουργώντας στο χώρο του σχολείου και μάλιστα ήταν από τα μοναδικά σχολεία στην Ελλάδα που προσέφεραν αυτή τη δυνατότητα. «Φέτος αυτή η δράση συνεχίζεται στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της πόλης στο οποίο προσωπικά διδάσκω μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων όχι μόνο του Πύργου, αλλά και της Αμαλιάδας και των Κρεστένων με τη μόνη διαφορά ότι είμαι πλέον απολυμένος…».
Ο κ. Λαμπρόπουλος επισήμανε ότι εκτίμησε το όραμα των μαθητών του ΕΠΑΛ για το μέλλον τους, τονίζοντας ότι παρότι περιπλανάται η φήμη ότι δεν υπάρχουν ιδανικά και σκοποί στο επαγγελματικό λύκειο και ότι πηγαίνουν σε αυτό μόνον για το απολυτήριο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. «Η σχέση μαθητή- καθηγητή ήταν αμφίδρομη όσον αφορά το ενδιαφέρον τους για μάθηση και έτσι ξεκινήσαμε από πέρυσι στο σχολείο δωρεάν μαθήματα στήριξης. Και εγώ και οι μαθητές παραμερίσαμε τις υπόλοιπες εξωσχολικές υποχρεώσεις μας και επιδοθήκαμε σε έναν σκληρό αγώνα ώστε να επιτύχουμε την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το καταφέραμε με άριστες βαθμολογίες. Και φυσικά το κατορθώσαμε χωρίς να επιβαρυνθούν οι μαθητές και οι γονείς τους, ούτε ένα ευρώ».
Ο κ. Λαμπρόπουλος, συνεχίζει λέγοντας πως και φέτος οι μαθητές των εμπιστεύτηκαν και ολοένα και περισσότεροι μόλις ενημερώθηκαν ότι κάνει μάθημα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο, δήλωσαν συμμετοχή. «Τα μαθήματα πλέον γίνονται στο κοινωνικό φροντιστήριο της πόλης καθώς στο 2ο ΕΠΑΛ πλέον νιώθω παρείσακτος λόγω των περιστάσεων που οδήγησαν στην διαθεσιμότητα μου. Παρόλα αυτά, θεωρώ ηθικό χρέος να στηρίξω τους μαθητές μου παρότι απολυμένος με οποιοδήποτε τίμημα».
Όπως υποστηρίζει, το Υπουργείο Παιδείας, αφού τον απέλυσε, τον κάλεσε να διδάξει ως ωρομίσθιος με 5 ευρώ την ώρα για 4 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή 80 ευρώ το μήνα και φυσικά όταν έχει εκδήλωση, περίπατο ή αργία – όπως είπε- δεν θα πληρώνεται…
«Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα. Το Υπουργείο μετέφερε την ειδικότητα μας στο ΙΕΚ και όταν ο Διευθυντής του ΙΕΚ Πύργου αιτήθηκε την ειδικότητα καθώς πολλοί μαθητές επιθυμούσαν να την παρακολουθήσουν, το υπουργείο για άγνωστο λόγω την απέρριψε. Αποτέλεσμα είναι τα παιδιά αυτά να απευθυνθούν στα ιδιωτικά ΙΕΚ της Καλαμάτας και της Πάτρας…»
Τι δήλωσαν οι μαθητές.
«Αναρωτιέμαι τι θα κάναμε αν δεν παρέδιδε μαθήματα εθελοντικά ο κ. Λαμπρόπουλος, ο καθηγητής μας που τον απέλυσαν όταν κατήργησαν τις ειδικότητες μας! Μαζί του, στο Κοινωνικό Φροντιστήριο, έχουμε ήδη ολοκληρώσει το πρώτο κεφάλαιο κάτι που από μόνοι μας δεν θα το καταφέρναμε. Πραγματικά τον ευχαριστούμε πάρα πολύ, που ακόμα και τώρα συνεχίζει να μας στηρίζει παραδίδοντας μας Ανατομία και Παθολογία, δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας, τα οποία στο σχολείο διδασκόμαστε με το ζόρι μια ώρα την εβδομάδα! Χάρις αυτόν συνεχίζουμε. Πραγματικά όλο αυτό που έχει συμβεί είναι άδικο. Διέλυσαν την ειδικότητα μας και έκοψαν στη μέση τα όνειρα δεκάδων άλλων συμμαθητών μας της β’ τάξης που επέλεξαν το ΕΠΑΛ μόνο και μόνο για τις ειδικότητες του τομέα υγείας. Ειδικότητες που για όλους μας αποτελούσαν μια ευκαιρία για ένα καλύτερο μέλλον».
«Ακόμα και σήμερα αδύνατο να καταλάβω τους λόγους που κατήργησαν τις ειδικότητες μας και απέλυσαν τους καθηγητές μας. Τους ανθρώπους που πραγματικά μας στήριζαν και χάρις τη διδασκαλία που μας παρείχαν δεν χρειαζόμασταν φροντιστήριο. Γιατί γκρέμισαν τα όνειρα τόσων παιδιών και τη ζωή τόσων δασκάλων; Ο καθηγητής μας, ο κ. Λαμπρόπουλος, παρότι απολύθηκε, μας διδάσκει τα μαθήματα ειδικότητας που εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών δεν διδασκόμαστε στο σχολείο μόνο και μόνο για να μην έχουμε κενά και να μπορέσουμε να δώσουμε πανελλήνιες. Τι να πω για αυτόν τον άνθρωπο. Απολύθηκε κι όμως παραμένει δίπλα μας. Δημιουργήθηκε τμήμα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο για εμάς ώστε να μην μείνουμε πίσω… Ένα ευχαριστώ σίγουρα είναι λίγο για όλα όσα μας προσφέρει…».
«Κατάργησαν την ειδικότητα χωρίς καμία μεταβατική περίοδο, χωρίς να μας πουν «θα μείνετε ένα χρόνο ακόμα και μετά θα κλείσουμε», απολύοντας ταυτόχρονα τους καθηγητές μας χωρίς να έχουν προνοήσει να φέρουν άλλους. Αποτέλεσμα είναι, αντί για 4 ώρες την εβδομάδα που είναι να κάνουμε ανατομία και παθολογία να κάνουμε μια φορά ανατομία και αυτή αν την προλάβουμε και παθολογία δεν έχουμε ξεκινήσει καθόλου. Οφείλουμε όλοι ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Λαμπρόπουλο που αν και απολυμένος έρχεται στο Κοινωνικό Φροντιστήριο χωρίς κανένα προσωπικό κέρδος και μας κάνει μάθημα. Δεν είχα σκοπό να πάω στο κοινωνικό φροντιστήριο. Είχα ξεκινήσει με την προοπτική ότι θα τα καταφέρω στα θεωρητικά μαθήματα ειδικότητας με τη βοήθεια των καθηγητών μου στο σχολείο και χωρίς φροντιστήριο αλλά από τη στιγμή που είδα ότι δεν υπήρχαν καθηγητές δεν είχα άλλη επιλογή. Πήγα στο κοινωνικό φροντιστήριο διαφορετικά δεν θα μπορούσα μόνη μου, δεν θα κατάφερνα να βγάλω την ύλη γιατί κακά τα ψέματα τα μαθήματα αυτά δεν είναι ότι πιο εύκολο. Με τη στήριξη του καθηγητή μου που απολύθηκε δεν θα χάσω τις πανελλήνιες…».
«Όλα γίνονται με προχειρότητα και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το Υπουργείο δεν κράτησε τους καθηγητές ειδικοτήτων έστω και αυτή τη χρονιά για να ολοκληρώσουμε και εμείς χωρίς πρόβλημα τον τομέα που επιλέξαμε και κατάργησαν. Γιατί τόση βιασύνη να τους απολύσουν και μάλιστα χωρίς να έχουν προνοήσει για την κάλυψη των ωρών διδασκαλίας τους; Αν δεν δίδασκε εθελοντικά στο Κοινωνικό φροντιστήριο ο καθηγητής που είχα πέρυσι στο σχολείο και φέτος απολύθηκε, δεν ξέρω πραγματικά τι θα έκανα».
«Θεωρώ πολύ γενναίο την ώρα που έχουν κατάργηση την ειδικότητα μας και έχουν απολύσει τους καθηγητές μας, ένας από αυτούς να συνεχίζει αφιλοκερδώς να μας στηρίζει. Αν δεν υπήρχε το Κοινωνικό Φροντιστήριο και ο κ. Λαμπρόπουλος δεν ξέρω τι θα έκανα. Τα μαθήματα που μας διδάσκει δεν είναι εύκολο να τα παρακολουθήσεις χωρίς βοήθεια καθηγητή και ενάμιση μήνα τώρα χωρίς καθηγητές ειδικοτήτων θα είχαμε μείνει πολύ πίσω. Πραγματικά τον ευχαριστούμε από την καρδιά μας».
«Θεωρώ πολύ γενναίο την ώρα που έχουν κατάργηση την ειδικότητα μας και έχουν απολύσει τους καθηγητές μας, ένας από αυτούς να συνεχίζει αφιλοκερδώς να μας στηρίζει. Αν δεν υπήρχε το Κοινωνικό Φροντιστήριο και ο κ. Λαμπρόπουλος δεν ξέρω τι θα έκανα. Τα μαθήματα που μας διδάσκει δεν είναι εύκολο να τα παρακολουθήσεις χωρίς βοήθεια καθηγητή και ενάμιση μήνα τώρα χωρίς καθηγητές ειδικοτήτων θα είχαμε μείνει πολύ πίσω. Πραγματικά τον ευχαριστούμε από την καρδιά μας».
(πηγή: eproini.gr)