Ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών καταργείται. Ο τομέας που είναι συνυφασμένος με τον πολιτισμό της χώρας μας!
Ο μοναδικός τομέας με προσανατολισμό στις Γραφικές και Εφαρμοσμένες τέχνες. Που είναι συνυφασμένος με το σχεδιασμό, το βιβλίο, την εικόνα, τη διαφήμιση και την «βαριά βιομηχανία της χώρας», τον τουρισμό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, όλα αυτά τα χρόνια, πανελλαδικά, έχει να επιδείξει σημαντικό έργο όσον αφορά στην προβολή της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, μέσα από έντυπα, συμμετοχές και βραβεύσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς σε θέματα Πολιτισμού και Τεχνών.
Σε μια χώρα που γέννησε τον πολιτισμό δεν μπορεί να υπάρξει παιδεία χωρίς τέχνη, ούτε τέχνη χωρίς παιδεία.
Καταργείται η μόνη διέξοδος για μαθητές με καλλιτεχνικές δεξιότητες. Οι ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών έχουν αυξημένη ζήτηση σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας και Μετα-δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από τις προτιμήσεις στα μηχανογραφικά δελτία των μαθητών και τις υψηλές βάσεις εισαγωγής (οι βάσεις εισαγωγής για όλα τα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ κατατάσσουν τις σχολές αυτές στην πρώτη πεντάδα ζήτησης.
Ένα ακόμη βίαιο χτύπημα στις Γραφικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες.
Οδηγούν έτσι, βίαια, στην άμεση ανεργία μεταξύ άλλων, τους πτυχιούχους Τεχνολόγους Γραφικών Τεχνών, Γραφίστες, Διακοσμητές και Φωτογράφους όλους απόφοιτους της, μοναδικής στα ΑΕΙ, Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (του ΤΕΙ Αθήνας) και με επιπλέον παιδαγωγικές σπουδές, ενός έτους στην ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ).
Κι’ αυτό την στιγμή που οι ειδικότητες των Γραφικών Τεχνών αποτελούν στη κυριολεξία κόσμημα στα εκπαιδευτικά συστήματα της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία και το Ενωμένο Βασίλειο. Ας κάνει τον κόπο το Υπουργείο Παιδείας να ρίξει μια ματιά στα επαγγελματικά περιγράμματα που έχουν αναπτυχθεί από το πρώην ΕΚΕΠΙΣ για να καταλάβει αν χρειάζεται ή όχι η δημόσια δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση τις εφαρμοσμένες τέχνες.
Είναι το λιγότερο για γέλια αυτό που γράφεται ότι »Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων» εξήχθη το συμπέρασμα ότι …επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας, δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!!
Ποιά μελέτη διάβασαν; Αν θέλουν επίσημες και τεκμηριωμένες μελέτες (για παράδειγμα oi μελέτες “Trends, Developments and State-of-Play in the Printing and Publishing Sector in the EU, 8 December 2008” ή “Restructuring forum – Sectors’ new skills for new Jobs”, ας απευθυνθούν στους ειδικούς! Τη στιγμή που στις προηγμένες εκπαιδευτικά και τεχνολογικά χώρες, τα αντίστοιχα Υπουργεία στηρίζουν και ενισχύουν διαρκώς τις δομές της Δημόσιας τεχνικής και επαγγελματικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όπου το ποσοστό όσων επιλέγουν συνειδητά την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση στην ηλικία των 15 ετών και άνω , βρίσκεται σε ποσοστά της τάξης του 70-75%, την ίδια στιγμή, στην δύσμοιρη αυτή χώρα, η επί χρόνια υποβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οδηγεί τους μαθητές είτε στην διαδρομή: γενικό λύκειο – φροντιστήρια – ΑΕΙ –ανεργία, είτε στην διαδρομή: ιδιωτική σχολή με δίδακτρα…
Η απόφαση αυτή, κινείται στην ίδια λογική του “αποφασίζομεν και διατάσσομεν” με την οποία εξαφανίζονται χωρίς την οποιαδήποτε μελέτη και τεκμηρίωση οι γραφικές τέχνες από το τίτλο της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Κ.Σ. του ΤΕΙ Αθήνας και ουσιαστικά καταργείται το μοναδικό Τμήμα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών στην Ανώτατη εκπαίδευση με 40 χρόνια αυτόνομης λειτουργίας – από το 1973!! Η συνειδητή αυτή και ξεκάθαρη επιλογή του Υπουργείου, έχει το χαρακτηριστικό της απαξίωσης σπουδών, επαγγελμάτων και γνωστικών αντικειμένων έτσι ώστε να είναι η εκπαίδευση όσο το δυνατόν πιο ασαφής, ώστε τα παιδιά μας να μην έχουν χειροπιαστές σπουδές με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας και έτσι να γίνονται ευάλωτοι σε εξευτελιστικές αμοιβές και μισθούς πείνας…
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το Υπουργείο (ιδιωτικής) Παιδείας έχει αποφασίσει να παραδώσει την εκπαίδευση αποκλειστικά και μόνο στις ιδιωτικές σχολές, αποκλείοντας τους εναλλακτικούς δρόμους στην εκπαίδευση για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών, αφήνοντάς τους έρμαια στις ορέξεις και επιλογές των σχολαρχών και στην λογική της οικονομικής εξόντωσης των οικογενειών από τα φροντιστήρια των εισαγωγικών εξετάσεων στο γενικό Λύκειο. Οι καθηγητές εικαστικών μαθημάτων που διδάσκουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δημιούργησαν ένα βίντεο σχετικά με το άρθρο αυτό.
(πηγή: aragma.gr)