Στο μέσο όρο των χωρών του Νότου της Ευρώπης που πλήττονται από την κρίση, είναι και η Ελλάδα, αναφορικά με το ποσοστό παιδιών που πέφτουν θύματα ενδοσχολικής βίας. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο όταν τα παιδιά φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο και στις μεταβατικές περιόδους προς Γυμνάσιο και Λύκειο, όπου το ποσοστό αυτού του τύπου της βίας μειώνεται ή μεταμορφώνεται, καθώς η βία δεν είναι μόνο σωματική αλλά και ψυχολογική και κοινωνική και τελευταία και μέσω του διαδικτύου.
Αυτά ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΑ Βόλου η Ελένη Ανδρέου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η οποία ανέπτυξε σήμερα το απόγευμα το θέμα «Διαστάσεις του σχολικού εκφοβισμού: Αίτια, συνέπειες και ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου», σε σχετική εκδήλωση στο αμφιθέατρο Σαράτση του παραλιακού συγκροτήματος Παπαστράτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. «Δυστυχώς τα περιστατικά αυτά στα σχολεία του Βόλου αυξάνονται, παρά τα δύο προγράμματα παρέμβασης που τρέχουμε στην Α’θμια και Β’θμια Εκπαίδευση, κυρίως λόγω της κρίσης» επισήμανε η κα Ανδρέου. Τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κανείς να ενοχοποιήσει το σχολείο ή τους γονείς για τις βίαιες συμπεριφορές, όμως «η βίαιη συμπεριφορά είναι κάτι που μαθαίνεται από το άμεσο περιβάλλον» εξήγησε. Διευκρίνισε ότι είναι πολύ δύσκολο να δώσεις συμβουλές σε ένα παιδί για το πώς θ’ αντιμετωπίσει τη βία, ειδικά αν την έχει υποστεί. «Αυτό που θέλουμε εμείς είναι να θωρακίσουμε το χώρο του σχολείου αλλά και της οικογένειας και του περίγυρου του παιδιού με αμυντικές τεχνικές. Σε κάθε τέτοιο περιστατικό, υπάρχουν μάρτυρες, γίνεται παραβίαση κανόνων, παρατηρείται ελλιπής επιτήρηση χώρου κ.α. Άρα πρέπει να στηθεί ένα συμμετοχικό πλαίσιο για να μπορέσουμε να παλέψουμε αυτού του είδους της βία σε όλα τα επίπεδα».
(πηγή: ert.gr)