Του Κώστα Δεληγιάννη
Έρευνα της Ε.Ε. δείχνει ωστόσο ότι οι καθηγητές στη χώρα μας αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες περίπου στον ίδιο βαθμό με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους.
Στις τελευταίες θέσεις κατατάσσεται η Ελλάδα όσον αφορά την πρόσβαση των μαθητών σε σχολικούς υπολογιστές, συμπεραίνει έρευνα που πραγματοποίησε η Ε.Ε. και η οποία διερευνά τη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, καλύπτοντας μάλιστα και την Κροατία, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Τουρκία, εκτός από τα 27 κράτη-μέλη.
Η έρευνα, η οποία διεξάγεται κάθε πενταετία, αφορά τόσο την πρωτοβάθμια όσο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και βασίστηκε στις απαντήσεις μαθητών, δασκάλων και καθηγητών στα αντίστοιχα ερωτηματολόγια.
Παρά τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, ωστόσο, διαπιστώνει πως οι καθηγητές και δάσκαλοι στη χώρα μας αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες σχεδόν στον ίδιο βαθμό με τους συναδέλφους τους στο εξωτερικό.
Πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός σχολικών υπολογιστών στην Ελλάδα είναι μικρότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ειδικά στη Β΄ Γυμνασίου, η χώρα μας είναι προτελευταία, με 21 μαθητές ανά PC, ενώ στις τελευταίες θέσεις κατατάσσεται και στους διαθέσιμους υπολογιστές για τη Β΄ Λυκείου. Η μόνη εξαίρεση είναι η Δ΄ Δημοτικού, όπου η Ελλάδα καταλαμβάνει τις μεσαίες θέσεις.
Όπου πάντως υπάρχουν υπολογιστές, κατά κανόνα συνδέονται στο ίντερνετ με ευρυζωνικές συνδέσεις – αν και με μικρότερες ταχύτητες απ’ ό,τι στο εξωτερικό.
Την ίδια στιγμή, η χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, από δασκάλους και μαθητές, είναι μεγαλύτερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο για όλες τις τάξεις. Μεγαλύτερη αξιοποίηση καταγράφεται στη Β΄ Λυκείου, όπου περίπου το 33% των καθηγητών χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία του 75% και πλέον των μαθημάτων τους.
Αυτό έχει σαν συνέπεια δάσκαλοι και καθηγητές να αισθάνονται την ίδια περίπου εμπιστοσύνη στις «ψηφιακές ικανότητές» τους με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Εκεί που φαίνεται να υστερούν, είναι στην ικανότητα χρήσης των κοινωνικών δικτύων.
Από την πλευρά των μαθητών, η εμπιστοσύνη στις «ψηφιακές ικανότητές» τους είναι χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, για όλες τις τάξεις. Με αποκορύφωμα τη Β΄ Λυκείου, όπου κατατάσσονται στις τρεις τελευταίες θέσεις.
(πηγή: Καθημερινή)