Ρομπότ που εξερευνά τη θάλασσα από μαθητές

Ένα ρομπότ νερού (Hydrobot), ικανό να εξερευνά τον θαλάσσιο βυθό, να κάνει μετρήσεις και να συλλέγει δείγματα με τη βοήθεια αισθητήρων, κατασκεύασαν μαθητές του 1ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου, στηριζόμενοι στον σχεδιασμό πλοίων και υποβρυχίων, της ναυπηγικής και της θαλάσσιας μηχανικής.

Πρόκειται για ένα ξεχωριστό τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου σε λίμνες και ποτάμια, φέρνοντας εις πέρας διάφορες εργασίες, ανάλογα με τον εξοπλισμό που διαθέτει, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου Δημήτρη Καρακώστα, η πρωτοτυπία του ρομπότ βρίσκεται στην ανεξαρτησία των κινήσεών του, οι οποίες μπορούν να κατευθύνονται και να ελέγχονται όπως επιθυμεί ο χρήστης.

Ήδη, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου δοκίμασαν τις δυνατότητες του ρομπότ νερού σε πισίνα και είναι έτοιμοι να βυθίσουν το σκάφος τους στην περιοχή Φλοίσβος της παραλίας του Π. Φαλήρου, προκειμένου να καταγράψουν τον βυθό της. Οι μαθητές θα εξοπλίσουν το υποβρύχιο όχημα με ειδική κάμερα παρακολούθησης και με αισθητήρες για τη συλλογή δειγμάτων νερού και μετρήσεις στη σύστασή του. Επιθυμούν δε να διαθέσουν το ρομπότ σε ερευνητές για συστηματικότερη μελέτη του θαλάσσιου οικοσυστήματος της χώρας μας.

Οι εργασίες κατασκευής του σκάφους έγιναν στο εργαστήριο τεχνολογίας του σχολείου, σε συνεργασία με το εργαστήριο φυσικής και πληροφορικής, όπου οι μαθητές συνδύασαν τις επιστήμες βασιζόμενοι στις βασικές αρχές φυσικής, υδροδυναμικής, ηλεκτρισμού, μηχανολογίας, ναυπηγικής αλλά και σε τεχνικές σχεδιασμού, συγκόλλησης και συναρμολόγησης. «Οι εργασίες γινόταν με ενθουσιασμό από τα μέλη της ομάδας, καθώς καλούνταν να εξερευνήσουν και να αποκτήσουν ικανότητες σε διαφορετικούς τομείς επιστημών σε σχέση με τη θάλασσα, όπως η ναυπηγική και η θαλάσσια βιολογία» δήλωσε στο ο κ. Καρακώστας.

Το σχολείο αξιοποίησε το πρόγραμμα Ρομποτικής του Ιδρύματος Ευγενίδου σε συνεργασία με το Εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (ΜΙΤ). Το Ίδρυμα Ευγενίδου χορήγησε δωρεάν στην ομάδα Ρομποτικής του σχολείου τα υλικά (κιτ) που απαιτούνται για την κατασκευή του Hydrobot και τις οδηγίες κατασκευής.

Η εργασία των μαθητών (Γιώργος Ραμιάς, Φώτης Γαλάνης, Ματθαίος Βασιλικός, Αρτέμιος Αρμακόλας) πρόκειται να παρουσιαστεί αύριο, στο πλαίσιο του 3ου μαθητικού συνεδρίου Επιστήμης και Τεχνολογίας (ACSTAC) του Κολλεγίου Ανατόλια, που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή και θα διαρκέσει τρεις μέρες.

Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν με εργασίες τους πάνω από 500 μαθητές από 53 σχολεία της Ελλάδας, από τη Γερμανία και την Τουρκία, καθώς και κορυφαίοι επιστήμονες.

Εφευρέτες μαθητές

Στο πλαίσιο του 3ου ACSTAC, οι μαθητές των σχολείων επέδειξαν τη δημιουργικότητα και εφευρετικότητά τους, αλλά και το ενδιαφέρον τους για την τεχνολογία, μέσα από τις πρωτότυπες ιδέες και εργασίες τους. Μαθητές του Κολλεγίου Ανατόλια, ίδρυσαν μια εικονική εταιρία (RevoRootion Inc), το προϊόν της οποίας (EXAPOT), ένα έξυπνο αυτόματο ποτιστικό σύστημα, κέρδισε έπαινο πράσινης ανάπτυξης σε δύο πανελλαδικές μαθητικές εμπορικές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (Trade Fairs 2013).

Το EXAPOT, λαμβάνοντας ενδείξεις σχετικά με τη θερμοκρασία, την υγρασία και γενικά τις συνθήκες γύρω από το φυτό, έχοντας υπόψη την ανθεκτικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκάστοτε φυτού, ποτίζει την ποσότητα νερού που αυτό χρειάζεται, δεδομένων των καταστάσεων. Η ιδέα πίσω από το προϊόν είναι ο καταναλωτής να εγκαθιστά το EXAPOT και στη συνέχεια να μη χρειάζεται να αφιερώνει χρόνο στο πότισμα των φυτών. Στα πλεονεκτήματά του είναι η μηδαμινή απώλεια νερού και η περιορισμένη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος.

Η ομάδα μαθητών του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, χρησιμοποίησε smartphones για να μετρήσει την ηχορύπανση σε διάφορους χώρους, όπως γυμναστήρια, σχολεία ή όπου συχνάζουν νέοι.

Το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας κατασκεύασε ένα ρομπότ – καφετιέρα, που φτιάχνει ελληνικό καφέ με απολύτως αυτοματοποιημένο τρόπο. Η δυσκολία του εγχειρήματος έγκειται στο ότι το ρομπότ πρέπει να συνδυάσει τις καθημερινές συσκευές οικιακής χρήσης, όπως το ηλεκτρικό μάτι, το μπρίκι του καφέ, το νερό, ο καφές και η ζάχαρη.

Η ομάδα των εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» παρουσίασε μία μελέτη για την οικολογική πόλη του μέλλοντος, που διαχειρίζεται ήπιες μορφές ενέργειας και συνεπώς μειώνει τους αέριους ρύπους. Η πόλη των περίπου 25.000 κατοίκων παρουσιάζει το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, ενώ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιούνται αποκλειστικά η καύση υδρογόνου, η αιολική και ηλιακή ενέργεια. Υπολογίστηκαν, επίσης, οι ποσότητες σε νερό και έκταση γης που απαιτούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με εναλλακτικούς τρόπους, φιλικούς προς το περιβάλλον, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των κατοίκων της πόλης, αλλά και η χρήση οικολογικών μέσων μεταφοράς.

(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/vhosts/paidevo.gr/httpdocs/teachers/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399