Σταθερά στην κατεύθυνση των περικοπών και της συρρίκνωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας βάζει στο στόχαστρο και το δημόσιο Νηπιαγωγείο. Με τις τροποποιήσεις του νόμου 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» που αφορούν στα νηπιαγωγεία, το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση, προωθεί νέες δραματικά αρνητικές εξελίξεις και εμπαίζει τον κλάδο και τις/τους Νηπιαγωγούς. Την ίδια στιγμή επιδιώκει να κάνει το άσπρο μαύρο, βάζοντας παράλληλα διάφορες πλευρές να μιλήσουν για «δικαίωση των νηπιαγωγών» και να αποκρύψουν τι πραγματικά προωθείται.
Συγκεκριμένα:
Πρόβλεψη για το ωράριο : «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.».
1. Η υποτιθέμενη δέσμευση, για άμεση θεσμοθέτηση του ίδιου ωραρίου και για τις νηπιαγωγούς με τους άλλους εκπαιδευτικούς ΠΕ, την οποία αναπαρήγαγε και η ΔΟΕ με ανακοίνωση της, παραπέμπεται στις καλένδες. Συγκεκριμένα αντί για άμεση εξίσωση του διδακτικού ωραρίου παραπέμπει σε άλλη υπουργική απόφαση στο μέλλον – άγνωστο πότε. Αφήνει έτσι τη δυνατότητα αυτός ο χρόνος να είναι το «ποτέ» (όπως έγινε με δεκάδες άλλα Προεδρικά Διατάγματα του ν. 1566/85) ή ο χρόνος που θα καθορίσει την αύξηση του ωραρίου και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών σύμφωνα με την πρόβλεψη της εισηγητικής έκθεσης του προϋπολογισμού! Δεν υπάρχει κανένας άμεσος καθορισμός του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και πολύ περισσότερο δεν υπάρχει η άμεση προοπτική της ελάφρυνσης του διδακτικού ωραρίου κλιμακωτά στις συναδέλφους νηπιαγωγούς και η προοπτική περισσότερων διορισμών νηπιαγωγών για να καλύψουν τις ανάγκες που θα δημιουργούσε μια τέτοια ρύθμιση.
Πρόβλεψη για την οργανικότητα : «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.».
2. Ο καθορισμός της οργανικότητας με βάση το μία εκπαιδευτικός για κάθε 25 νήπια ανεξάρτητα από τον τύπο του νηπιαγωγείου (κλασικό ή ολοήμερο) οδηγεί σε κατάργηση πολλών εκατοντάδων οργανικών θέσεων εξειδικεύοντας το σχέδιο για κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων και στα νηπιαγωγεία όπως θα κάνει με τις χιλιάδες καταργήσεις συγχωνεύσεις σχολείων που προβλέπει ο προϋπολογισμός για όλη την εκπαίδευση. Έτσι νηπιαγωγοί θα βρεθούν στο έλεος των «αναγκών της υπηρεσίας» και η διοίκηση θα μπορεί πιο εύκολα να μετακινεί νηπιαγωγούς και να κλείνει ολοήμερα ανάλογα με το προσωπικό που διαθέτει ώστε να καλύψει όλα τα κλασσικά προγράμματα με το υπάρχων ή και λιγότερο προσωπικό.
3. Η δυνατότητα να δημιουργείται οργανική με τουλάχιστον 7 νήπια, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική θέση, θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλά νηπιαγωγεία σε παραμεθόριες περιοχές, με αντίστοιχη κατάργηση οργανικών και θέσεων εργασίας και στερώντας τη δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή από τα παιδιά αυτά.
4. Η πρόβλεψη ότι με Υπουργική απόφαση των Υπ Οικονομικών και Παιδείας μπορεί να αλλάζει ο αριθμός των νηπίων προς τον εκπαιδευτικό ανοίγει πολύ επικίνδυνο δρόμο με άμεση δυνατότητα, χωρίς άλλο νομοθέτημα, να προχωρήσουν σε αύξηση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα και να καταργήσουν κι άλλες οργανικές θέσεις, αν τα νούμερα δεν τους βγαίνουν, στα πλαίσια της «επίτευξης των στόχων» για περικοπές των δαπανών που προβλέπει ο προϋπολογισμός!!! Πολύ περισσότερο που η προσαρμογή προβλέπεται να είναι άμεση σύμφωνα με το 3ο Μνημόνιο και τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που πέρασαν πρόσφατα.
5. Η δυνατότητα να ιδρύονται ακόμα και εξαθέσια νηπιαγωγεία, θεωρώντας μάλιστα ως οργανικές μόνο αυτές των πρωινών τμημάτων μπορεί να οδηγήσει σε νηπιαγωγεία μαμούθ (ακόμα και με 10 νηπιαγωγούς) και στην επιβολή δ/ντριων, εντείνοντας την ιεραρχία και αποξενώνοντας νηπιαγωγούς από το διδακτικό τους έργο για την επιβολή του ελέγχου και της αξιολόγησης, στα πρότυπα των δημοτικών σχολείων.
Αυτές οι ρυθμίσεις επιβεβαιώνουν την εκτίμηση ότι η εγκυκλίους για την πρόωρη αποχώρηση των νηπίων συνδέεται με την προσπάθεια συρρίκνωσης του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, και το μαζικό κλείσιμο τμημάτων, που ξεκινά αρχικά με την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του/της Νηπιαγωγού της β΄ βάρδιας και την αποδόμηση του ισχύοντος Ωρολογίου Προγράμματος και συνεχίζει με τη σταδιακή μείωση οργανικών θέσεων που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε απολύσεις, την αλλαγή της εργασιακής σχέσης και την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Καλούμε τους συλλόγους και τις/τους νηπιαγωγούς να πάρουν στα χέρια τους τον αγώνα για την ανατροπή των μαύρων σχεδίων της συγκυβέρνησης – ΕΕ και ΔΝΤ και την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν προσχολικής αγωγής και των θέσεων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών.
(πηγή: syllogospe.blogspot.gr)