Με βάση το ψυχολογικό τους προφίλ θα διορίζονται οι νέοι διευθυντές στα δημόσια σχολεία που θα προκύπτει από συνεντεύξεις στις οποίες θα περνούν οι υποψήφιοι.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το Βήμα, την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η νέα διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολείων.
Η διαδικασία θα είναι η ακόλουθη:
Πρώτον, θα συνεκτιμώνται τα τυπικά προσόντα του υποψηφίου (επιστημονική παιδαγωγική συγκρότηση μέχρι 24 μονάδες, υπηρεσιακή κατάσταση-διδακτική και διοικητική εμπειρία μέχρι 14 μονάδες).
Δεύτερον, θα καλούνται να δώσουν συνέντευξη (μέχρι 15 μονάδες), στην οποία θα τους ζητείται να απαντήσουν πως θα αντιδρούσαν σε συγκεκριμένα «σενάρια» καθημερινών προβλημάτων των σχολείων.
Τρίτον, στη διάρκεια των συνεντεύξεων θα ανοίγεται παρουσία των υποψηφίων φάκελος μεταξύ 300 υποθετικών «σεναρίων». Ο υποψήφιος θα ερωτάται πώς θα αντιδρούσε στην περίπτωση αυτή.
Τέταρτον, ο εκπαιδευτικός θα αποσύρεται για 15 λεπτά να σκεφτεί και στη συνέχεια θα απαντάει πώς θα λειτουργούσε και ποιες κινήσεις θα έκανε. Θα δέχεται ερωτήσεις και όλη η διαδικασία θα μαγνητοφωνείται ώστε να έχει τη δυνατότητα και ο ίδιος να καταθέσει ένσταση αν το επιθυμεί αλλά και οι επιτροπές να αποδείξουν πώς τον βαθμολόγησαν.
Πέμπτον, οι υποψήφιοι δεν θα μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις προτίμησης για την τοποθέτησή τους σε συγκεκριμένα σχολεία προτού μάθουν τη βαθμολογία τους. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων από τους υποψήφιους για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους.
Υπολογίζεται πως το 2011 θα πρέπει να καλυφθούν 22-23.000 θέσεις με τις αιτήσεις να ξεπερνούν τις 50.000. Οι συνεντεύξεις θα ολοκληρωθούν μέσα σε δύο εβδομάδες.
Βάση του νέου νόμου οι καινούργιοι διευθυντές θα έχουν περισσότερες αρμοδιότητες και θα τελούν χρέη μάνατζερ παράλληλα θα είναι υπεύθυνοι και για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Μερικές από τις ερωτήσεις που θα γίνονται (τύπου σενάρια) είναι:
«Σας καταγγέλλεται από γονείς μαθητών που φοιτούν στο σχολείο σας ότι κατά την ώρα της Φυσικής Αγωγής δεν γίνεται μάθημα και ο αρμόδιος εκπαιδευτικός επιτρέπει στους μαθητές «να κάνουν ότι θέλουν, να πάρουν μπάλα, να συζητούν, να τρώνε ή να κάνουν βόλτες»» ή «Εντός λεπτών από τη στιγμή που οπλοφόρος μπήκε στο σχολείο και πυροβόλησε μαθητές, η αστυνομία και το προσωπικό επείγουσας ιατρικής βοήθειας βρίσκονταν επί τόπου. Τα τραυματισμένα παιδιά είχαν μεταφερθεί στο νοσοκομείο και τα υπόλοιπα παρέμειναν στις τάξεις τους, όπου ότι ήταν ασφαλή. Το τηλεφωνικό «δέντρο» τέθηκε αμέσως σε λειτουργία με σκοπό να καθησυχαστούν οι γονείς και να εξασφαλιστεί η βοήθειά τους.
Σε τριάντα λεπτά, ψυχολόγος, κοινωνικοί λειτουργοί, όπως και ιδιώτες επαγγελματίες και γονείς είχαν φθάσει για βοήθεια. Ο λυκειάρχης μίλησε στους γονείς και σε κάθε τάξη είπε στους μαθητές τι ακριβώς συνέβη. Πριν οι γονείς πάρουν τα παιδιά, ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες βοήθειας από ειδικούς ψυχικής υγείας»
(πηγή: Cosmo.gr )
–