Κορωνοϊός – Παιδιά: Πόσο πιθανό είναι να κολλήσουν – Ναι ή όχι στα ανοιχτά σχολεία;

anoixta_sxoleiaΗ εκτενέστερη έως τώρα επιστημονική μελέτη σχετικά με την COVID-19 επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό να μολυνθούν από κορωνοϊό σε σχέση με τους ενήλικες – Τι υποστηρίζουν οι ερευνητές σχετικά με την μεταδοτικότητα των παιδιών

Τα παιδιά και οι νέοι έχουν περίπου 40% λιγότερες πιθανότητες να μολυνθούν από τον κορωνοϊό σε σχέση με τους ενήλικες που εκτίθενται σε αυτόν, σύμφωνα με νέα μελέτη παγκόσμιων δεδομένων μετάδοσης της COVID-19, της οποίας ηγήθηκαν ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου (UCL).

Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Pediatrics, οι ερευνητές επικαιροποίησαν την προηγούμενη συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση που είχαν πραγματοποιήσει, ώστε να συμπεριλάβουν περισσότερες από 13.900 μελέτες και να κατανοήσουν τόσο τις πιθανότητες που έχουν τα παιδιά να κολλήσουν κορωνοϊό (κατάσταση γνωστή ως ευαλωτότητα) όσο και αν αυτά μπορούν να τον μεταδώσουν σε άλλους.

«Αξιολογήσαμε διπλάσιες μελέτες ιχνηλάτησης και ελέγχου του πληθυσμού για την COVID-19, παρέχοντας πιο ισχυρά στοιχεία και συμπεράσματα. Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα παιδιά κάτω των 12-14 ετών έχουν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να κολλήσουν COVID-19 από μολυσμένα άτομα. Τα στοιχεία για τους εφήβους είναι λιγότερο σαφή, γι’αυτό υποθέτουμε πως είναι εξίσου ευάλωτοι με τους ενήλικες. Η ευαλωτότητα είναι σημείο-κλειδί στην αλυσίδα της μετάδοσης και τα ευρήματά μας υποστηρίζουν την άποψη ότι τα παιδιά πιθανότατα παίζουν μικρό ρόλο στη μετάδοση του ιού και την εξάπλωση της πανδημίας, αν και η αβεβαιότητα παραμένει. Τα νέα αυτά δεδομένα παρέχουν περαιτέρω σημαντικά στοιχεία στις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ώστε να επικαιροποιήσουν τις στρατηγικές τους ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά κατά τη διάρκεια της πανδημίας», εξηγεί ο επικεφαλής συγγραφέας και καθηγητής στο UCL, Δρ. Russell Viner

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές εξέτασαν 13962 μελέτες που είχαν δημοσιευθεί στα MedRxiv και PubMed, γεγονός το οποίο τους επέτρεψε να εντοπίσουν 32 μελέτες από 21 χώρες που περιείχαν χρήσιμα δεδομένα.

Συνολικά οι μελέτες περιελάμβαναν 41.649 παιδιά και νέους (κάτω των 20 ετών) και 268.945 ενήλικες: οι 18 μελέτες αφορούσαν στην ιχνηλάτηση και οι 14 στην εξέταση του πληθυσμού. Η ανάλυση έδειξε ότι τα παιδιά και οι νέοι (ηλικίας κάτω των 12-14 ετών) είχαν 44% χαμηλότερες πιθανότητες μόλυνσης από SARS-CoV-2, από ένα μολυσμένο άτομο, σε σύγκριση με τους ενήλικες (άνω των 20 ετών).

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι τα παιδιά ενδεχομένως παίζουν μικρότερο ρόλο στη μετάδοση του ιού σε επίπεδο πληθυσμού επειδή είναι λιγότερα εξαρχής τα παιδιά που είναι πιθανό να μολυνθούν. Ωστόσο, η μελέτη δεν παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη μεταδοτικότητα των παιδιών, δηλαδή το επίπεδο στο οποίο μπορούν να μεταδώσουν τον ιό από τη στιγμή που μολυνθούν.

«Η μελέτη μας υποδεικνύει ότι τα παιδιά –και οι ομάδες παιδιών στα σχολεία– παίζουν μόνο έναν περιορισμένο ρόλο στην εξάπλωση της μόλυνσης, αλλά σε αυτό το στάδιο τα στοιχεία είναι αδύναμα, γι’ αυτό και χρειάζονται άμεσα περισσότερες έρευνες σχετικά με τον ρόλο των παιδιών στη μετάδοση», προσθέτει ο καθηγητής Viner.

Σημειώνεται, τέλος, ότι παρόλο που η μελέτη δεν επικεντρώνεται στις επιπτώσεις του βαθμού μετάδοσης στο σχολικό περιβάλλον, οι ειδικοί επισημαίνουν πως «ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση του SARS-CoV-2 παραμένει ασαφής. Ωστόσο, τα υπάρχοντα στοιχεία δείχνουν ότι τα περιβάλλοντα εκπαίδευσης παίζουν μόνο ένα περιορισμένο ρόλο στη μετάδοση, όταν εφαρμόζονται τα μέτρα περιορισμού, σε αντίθεση με άλλους αναπνευστικούς ιούς».

(Πηγή: ygeiamou.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κορωνοϊός – Παιδιά: Πόσο πιθανό είναι να κολλήσουν – Ναι ή όχι στα ανοιχτά σχολεία;

Τεστ στο οποίο απαραιτήτως πρέπει να υποβληθεί η υπουργός Παιδείας

kerameos«Την παρακαλούμε να συμπληρώσει το τεστ ιχνηλάτησης των  νομικών της γνώσεων και των  παιδαγωγικών της δεξιοτήτων»

Μετά τη σημερινή βαριά και επικίνδυνη  προσβολή της υπουργού Παιδείας από τον ιό της κρίσης μεγαλείου και απώλειας ψυχραιμίας, εξαιτίας των μαθητικών κινητοποιήσεων,  την παρακαλούμε να συμπληρώσει το τεστ ιχνηλάτησης των  νομικών της γνώσεων και των  παιδαγωγικών της δεξιοτήτων, ώστε, να της χορηγηθεί η ενδεδειγμένη βοήθεια.

(Αποδέκτες του τεστ είναι ο Δικηγορικός Σύλλογος και οι κοσμητείες των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας, ώστε, να επιληφθούν  για τα περαιτέρω)

ΤΕΣΤ (Ερωτηματολόγιο)

Επώνυμο:
Όνομα:
Διεύθυνση:
Κινητό τηλέφωνο:
Ε-  mail:

1/ Είναι οι καταλήψεις  μεταδοτική νόσος ή φυσική καταστροφή για να δικαιολογείται και να είναι σύννομη η κατ’ εξαίρεση παροχή τηλεκπαίδευσης,  αντί  της ζωντανής διδασκαλίας, όπως αποφάσισε  το υπουργείο Παιδείας;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

2/ Υπάρχει νόμιμη εξουσιοδότηση που να ερείδεται σε νόμο για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, που αποκλείει από την εξ αποστάσεως διδασκαλία τους μαθητές που μετέχουν στις καταλήψεις;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

3/ Έχει το υπουργείο διορθώσει τις παρανομίες και τις παρατυπίες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που του επισήμανε με τη γνωμοδότησή της, στις 7/9 η  Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, δίνοντάς του προθεσμία τριών μηνών να συμμορφωθεί;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

4/ Είναι κατόπιν αυτού,  νόμιμη ή τηλεκπαίδευση με τη λεγόμενη σύγχρονη μέθοδο μέσω της πλατφόρμας Webex της εταιρίας Cisco,  που εξακολουθεί να διενεργεί το υπουργείο, παραβιάζοντας τις αποφάσεις και τις συστάσεις της Αρχής;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

5/ Έχουν το δικαίωμα ή την υποχρέωση οι εκπαιδευτικοί να μην υπακούσουν και να μην συμμετάσχουν σε μια παράνομη διαδικασία;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

6/ Ακόμη κι αν θεωρηθεί σύννομη η συγκεκριμένη  τηλεκπαίδευση, είναι δυνατόν να αποκλείονται παιδιά από τη φυσική ή την εικονική τάξη, με υπουργική εντολή, χωρίς να έχει συνεδριάσει ο Σύλλογος Διδασκόντων και να έχει επιβάλλει εξατομικευμένα κάποια ποινή;  Είναι παιδαγωγικά ορθό και νόμιμο κάτι τέτοιο;  

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

7/ Είναι νόμιμο ο διευθυντής ή οι καθηγητές του σχολείου να αναγορεύονται σε καταδότες των μαθητών τους, να συντάσσουν λίστες αποκλεισμού από τα μαθήματα; 

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

8/Είναι δυνατό να διατάσσονται οι καθηγητές από το υπουργείο, να βρίσκονται ταυτόχρονα  και στο υπό κατάληψη σχολείο ή πέριξ αυτού, επιβλέποντας την κατάσταση  και στο σπίτι τους,  ώστε,  να παραδίδουν τα  εξ αποστάσεως μαθήματα;  Υπάρχει λογική σε αυτό;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

9/ Ακόμη κι αν οι καθηγητές διακτινιζόμενοι,  παραδίδουν εξ αποστάσεως μαθήματα είναι νόμιμο με βάση το άρθρο 16  του Συντάγματος, να απαγορεύσουν  σε μαθητή που συμμετείχε στην κατάληψη να ασκήσει το συνταγματικό του δικαίωμα και να παρακολουθήσει το μάθημα αν το επιθυμεί; 

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

10/ Με δεδομένο ότι το απουσιολόγιο είναι δημόσιο έγγραφο, είναι μοναδικό  και φυλάσσεται στο σχολείο, έχει νόμιμη βάση  ο εφοδιασμός κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά με το αναγραφόμενο στην υπουργική απόφαση ηλεκτρονικό απουσιολόγιο; 

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ

11/ Έχει τεκμήρια εγκυρότητας η σημείωση απουσίας σε μαθητές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, όταν είναι δυνατό μόνο φαινομενικά ο μαθητής να παρακολουθεί ή να έχει δώσει τον κωδικό του σε άλλο άτομο κλπ;

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΔΞ/ΔΑ
Ημερομηνία:
Υπογραφή:

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεστ στο οποίο απαραιτήτως πρέπει να υποβληθεί η υπουργός Παιδείας

«Τριμηνίτες» εκπαιδευτικοί: Σφοδρές αντιδράσεις για τη ρύθμιση που υποβαθμίζει τα δικαιώματα των αναπληρωτών

Αναπληρωτές… τρίμηνης διάρκειας με διάταξη Κεραμέως – Σφοδρές αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, αναμένεται η τοποθέτηση ΔΟΕ, ΟΛΜΕ

trimines_symvaseisΣφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η διάταξη του υπουργείου Παιδείας για τη δυνατότητα πρόσληψης αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις, λόγω των έκτακτων αναγκών της πανδημίας.

Η εν λόγω διάταξη έχει ενσωματωθεί στο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας και προβλέπει τη σύναψη τρίμηνων συμβάσεων, ιδιωτικού δικαίου, σε τρεις περιπτώσεις:

1) εκπαιδευτικοί ή μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ αδυνατούν να παρέχουν διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο δια ζώσης, για λόγους που σχετίζονται με την πανδημία του κορονοϊού

2) ισχύουν ειδικά μέτρα στις σχολικές μονάδες, όπως κατάτμηση τμημάτων

3) μαθητές αδυνατούν να προσέλθουν στα σχολεία για να συμμετέχουν στη δια ζώσης διδασκαλία

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

Η συγκεκριμένη ρύθμιση προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών συνδικάτων και ενώσεων, οι οποίες κάνουν λόγο για βίαιη υποβάθμιση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών.

«Η τροπολογία είναι απαράδεκτη και θα πρέπει η Υπουργός να την ανακαλέσει άμεσα» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων και καλεί σε εγρήγορση καθώς «θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι ν’ αντιδράσουμε γιατί απ’ ότι φαίνεται μόνο η Α’ κι ίσως και η Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, θα έχουν τα χαρακτηριστικά που γνωρίζαμε μέχρι τώρα».

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών κάνει λόγο για «αθλιότητα», τονίζοντας μάλιστα πως «προϋπόθεση για την πρόσληψη όσων εκπαιδευτικών δηλώσουν συμμετοχή στην ειδική προκήρυξη που θα βγει είναι να μην ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου, με βάση τις εγκυκλίους του Υπ. Εσωτερικών», ενώ «θα έχουν ως αποτέλεσμα το παραπέρα τσάκισμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας».

Εντός της ημέρας αναμένονται και οι τοποθετήσεις των πανελλαδικών ομοσπονδιών ΔΟΕ, ΟΛΜΕ για τη διάταξη-κόλαφο του υπουργείου Παιδείας.

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Τριμηνίτες» εκπαιδευτικοί: Σφοδρές αντιδράσεις για τη ρύθμιση που υποβαθμίζει τα δικαιώματα των αναπληρωτών

Προσλήψεις αναπληρωτών τρίμηνης κατ΄ελάχιστον διάρκειας λόγω της πανδημίας – Διάταξη υπό ψήφιση νομοσχεδίου

vouliΔυνατότητα για προσλήψεις αναπληρωτών με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου τρίμηνης ή και μεγαλύτερης διάρκειας – Διάταξη αρμοδιότητας υπουργείου Παιδείας στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας

Σημαντική διάταξη, αρμοδιότητας του υπουργείου  για τις προσλήψεις αναπληρωτών περιέχει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας.

Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, και μόνο για το σχολικό έτος 2020-2021, προβλέπεται η δυνατότητα προσλήψεων προσωρινών αναπληρωτών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου τρίμηνες κατ΄ελάχιστον διάρκειας για τρεις περιπτώσεις:

1) εκπαιδευτικοί ή μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ αδυνατούν να παρέχουν διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο δια ζώσης, για λόγους που σχετίζονται με την πανδημία του κορονοϊού

2) ισχύουν ειδικά μέτρα στις σχολικές μονάδες, όπως κατάτμηση τμημάτων

3) μαθητές αδυνατούν να προσέλθουν στα σχολεία για να συμμετέχουν στη δια ζώσης διδασκαλία

Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προσδιορίζουν όταν τους ζητείται από το υπ. Παιδείας τα κενά που προκύπτουν για λόγους συναφείς με την πανδημία. Για τις έκτακτες προσλήψεις, θα κληθούν εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ που έχουν ενταχθεί στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες (νόμος 4589/2019) να υποβάλουν δήλωση προτίμησης.

 Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ 201-204 ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

(Πηγή: alfavita.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προσλήψεις αναπληρωτών τρίμηνης κατ΄ελάχιστον διάρκειας λόγω της πανδημίας – Διάταξη υπό ψήφιση νομοσχεδίου

Δελτίο Τύπου και επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο

theatro_ekpaidefsiΔελτίο Τύπου, 25-6-20202

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση απέστειλε προς την Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας επιστολή με την οποία εκθέτει τον έντονο προβληματισμό του για την απόφαση της κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο, επικαλούμενο τα πολλαπλά οφέλη που αποδεδειγμένα έχει για τα παιδιά όλων των ηλικιών η καλλιτεχνική παιδεία και ζητά την επανεξέταση της απόφασης. Παράλληλα ζητά να ληφθεί μέριμνα για την ισότιμη και συστηματική παρουσία όλων των τεχνών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας και συνεχούς δράσης για την προώθηση του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση, γνωρίζει καλά ότι τα παιδιά όλων των ηλικιών έχουν ανάγκη τις τέχνες και τις επιζητούν, γιατί μέσα από αυτές χαίρονται, εκφράζονται συμμετέχοντας με όλο τους το είναι, έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό, συνεργάζονται, συνδημιουργούν και μαθαίνουν να συνυπάρχουν, συνθέτοντας ειρηνικά τις διαφορές τους. Αυτά άλλωστε υποστηρίζουν διαχρονικά οι παιδαγωγοί, οι ειδικοί ψυχικής υγείας και οι ερευνητές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Για αυτόν τον λόγο, το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή έχει αναγνωριστεί διεθνώς και έχει καθιερωθεί η υποχρέωση των κυβερνήσεων να το σέβονται και να το προάγουν με κατάλληλα μέτρα, όπως επιτάσσει και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 31).

Στην κρίσιμη σημερινή συγκυρία, στην οποία οι τέχνες στην εκπαίδευση απειλούνται με περιθωριοποίηση και απαξίωση και όπου η ομαδική δημιουργική ενεργοποίηση των παιδιών και η βιωματική εξοικείωσή τους με τις τέχνες και τον πολιτισμό υποχωρούν απέναντι στις έννοιες της ατομικής επίδοσης, της διάκρισης και του ανταγωνισμού, χρειάζεται να συσπειρωθούμε όλοι, επιστημονικές και καλλιτεχνικές ενώσεις, φορείς της κοινωνίας των πολιτών, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες και να διεκδικήσουμε να πάρουν οι τέχνες τη θέση που τους αξίζει στο σχολείο και στη ζωή των παιδιών.

Οι τέχνες στην εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι ουτοπία, αλλά δικαίωμα και αναγκαιότητα, για ένα σχολείο της γνώσης, της χαράς και της δημιουργίας.

Το ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

(Πηγή: theatroedu.gr)

Share
Κατηγορίες: ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δελτίο Τύπου και επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο