Για αθέμιτες και παραπλανητικές διαφημίσεις καταγγέλλουν την Google οργανώσεις καταναλωτών και προστασίας των παιδιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, απαιτώντας από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να εξετάσει τις καταγγελίες τους. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις οργανώσεις Center for Digital Democracy, Campaign for a Commercial Free Childhood, American Academy of Child and Adolescent Psychiatry και Consumer Watchdog.
Η Google, θέλοντας να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής, δημιούργησε μία εφαρμογή αποκλειστικά για παιδιά με το όνομα «YouTube Kids», η οποία είναι διαθέσιμη σε Android και iOS. Σε αυτήν εμπεριέχονται βίντεο διαφόρων κατηγοριών, ενώ η αναζήτηση περιορίζει τις επιλογές των παιδιών και δεν τους επιτρέπει να δουν περιεχόμενο για ενήλικες.
Ωστόσο, οι οργανώσεις θεωρούν ότι τα όρια μεταξύ ψυχαγωγίας και διαφήμισης έχουν γίνει πολύ λεπτά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα επτάλεπτο βίντεο το οποίο «παγώνει» τους χαρακτήρες της Disney που εμφανίζονται ως κούκλες σε γεύμα των McDonald’s, τρώγοντας παγωτό και πίνοντας Sprite. Παρατηρείται, λοιπόν, συχνά το φαινόμενο σειρές καρτούν που προβάλλονται από το «YouTube Kids» να περιέχουν τοποθέτηση προϊόντων, χωρίς να αναφέρεται ρητά η σχέση αυτή.
Οι οργανώσεις θεωρούν ότι τα ψηφιακά μέσα θα πρέπει να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες με την τηλεόραση, η οποία απαγορεύει την υπόγεια προβολή εμπορικού περιεχομένου. Βασικό επιχείρημα ενάντια στην τακτική αυτή είναι η ευπιστία και η έλλειψη εμπειρίας των παιδιών, τα οποία δεν μπορούν να κατανοήσουν ποιος προσπαθεί να τους πείσει. Μάλιστα, οι γονείς αφήνουν συχνά τα παιδιά χωρίς επιτήρηση, επειδή θεωρούν ότι η εφαρμογή δεν ενέχει κάποιον κίνδυνο.
«Έχουμε συνεργαστεί με πολλούς εταίρους και ομάδες υπεράσπισης των παιδιών κατά την ανάπτυξη της εφαρμογής και είμαστε πάντα ανοιχτοί σε ανατροφοδότηση σχετικά με τους τρόπους για τη βελτίωσή της», ανέφερε το Youtube.
(πηγή: efsyn.gr)