Έχουν γραφεί κατά καιρούς πολλά κείμενα για τον αυτισμό. Τα κείμενα αυτά είναι άλλοτε επιστημονικά, άλλοτε κοινωνικά, κάποιες φορές βιωματικές ιστορίες, κάποιες άλλες ανακριβείς και συγκεχυμένες πληροφορίες «δανεισμένες» από άλλα κείμενα, χωρίς την άδεια του συγγραφέα. Έχουν καλύψει απορίες για την ορολογία, τη διάγνωση, την πρόγνωση, την παρέμβαση, έχουν ενημερώσει γονείς, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς και γιατρούς. Τέλος, ορισμένα έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από επιστήμονες ή από κοινότητες αυτιστικών, έχουν δημιουργήσει υποστηρικτικές ομάδες, «σχολές» θεραπευτών και «γενιές» γιατρών και αναπτυξιολόγων και έχουν τροποποιήσει, εμπλουτίσει και αποσαφηνίσει τα παγκόσμια διαγνωστικά κριτήρια της επιστημονικής κοινότητας.
Σήμερα, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό, που έχει καθοριστεί ως η 2η ημέρα του Απριλίου, εμείς θα κάνουμε μια μικρή σύνοψη και θα παρουσιάσουμε τον αυτισμό απ’ όλες τις πλευρές τις οποίες λίγο έως πολύ, προαναφέραμε. Στόχος είναι να μπορέσει όποιος διαβάσει αυτό το κείμενο να ενημερωθεί για το τι μπορεί αυτή η λέξη να σημαίνει για έναν γιατρό, ένα γονιό, ένα παιδί, ένα σχολείο, έναν άνθρωπο και μια κοινωνία και να έχει την επιλογή να ψάξει «την αλήθεια» σε όποια ιστορία, φιλοσοφία ή άποψη του ταιριάζει καλύτερα. Να αποφασίσει δηλαδή για τη δική του αλήθεια.
Για πολλούς, ο αυτισμός είναι μία λέξη άγνωστη. Για κάποιους άλλους προκαλεί φόβο, για τους γονείς είναι συνήθως ταμπού και για τους παππούδες λέξη ταυτόσημη με το «καλομαθημένο» ή «τεμπέλικο» στο λόγο.
(πηγή: Real.gr)