Πρόκειται σίγουρα για μία δύσκολη αποστολή, ειδικά όταν αυτό, που έχει πληγώσει το παιδί, εμάς μας ακούγεται λογικό και σωστό, όταν για παράδειγμα η «κακή κουβέντα» προέρχεται από τον εκπαιδευτικό, τον προπονητή ή γονείς άλλων παιδιών.
Για παράδειγμα, σκεφθείτε ένα υπέρβαρο αγόρι, που επιστρέφει από το σχολείο, ενοχλημένο από τα σχόλια του γυμναστή για το βάρος του και την αδυναμία του να συμμετάσχει σε κάποιες ασκήσεις, λόγω των παραπάνω κιλών του.
Εάν, σε αυτήν την περίπτωση, οι γονείς υποχρεώσουν το παιδί να ακολουθήσει μία αυστηρή δίαιτα, τότε πιο πιθανό είναι να τους θεωρήσει αυτόματα εχθρούς και να αντιδράσει σε οτιδήποτε του προτείνουν. Εάν, όμως, το πλησιάσουν και το δείξουν ότι αντιλαμβάνονται πόσο άσχημα ένιωσε και πόσο πληγώθηκε, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έρθει πιο κοντά τους και θα τους επιτρέψει να το βοηθήσουν.
Πώς πρέπει να αντιδράσετε, εάν εσείς έχετε προκαλέσει τα αρνητικά συναισθήματα; Μα βέβαια όπως πάντα. Με ειλικρίνεια και κατανόηση.
Σκεφθείτε το σενάριο η κόρη σας να θυμώσει μαζί σας, επειδή της απαγορεύετε να δει τηλεόραση μέχρι να μαζέψει τα παιχνίδια της ή να τακτοποιήσει τα συρτάρια της. Πείτε της : «Σε καταλαβαίνω. Κι εγώ θα είχα θυμώσει στη θέση σου, αλλά είναι μία δουλειά, που πρέπει να γίνει. Εάν μου ζητήσεις, θα σε βοηθήσω. Θα τελειώσεις πιο γρήγορα και μετά θα δεις αυτό που θέλεις». Με αυτόν τον τρόπο προσφέρετε μία χείρα βοηθείας. Έρχεστε πιο κοντά στο παιδί και το βοηθάτε να καταλάβει ποιο είναι το σωστό.
Να θυμάστε ότι η ειλικρίνεια και η ευθεία αντιμετώπιση των καταστάσεων, ενθαρρύνουν το παιδί σας να εκφράσει τα συναισθήματά του, ιδιαίτερα εάν προκαλέσετε μία συζήτηση με σχόλια, που θα δείχνουν ότι δεν έχετε …το αλάθητο του Πάπα.
Στόχος των συζητήσεων δεν είναι πάντα η επίτευξη μίας συμφωνίας ή να γίνει αυτό, που θέλετε εσείς, αποκλειστικά, αλλά η κατανόηση.
Όταν καταλαβαίνετε το παιδί σας, μπορείτε και να το βοηθήσετε.
(πηγή: mother.gr)