Σαρώνει ο κορονοϊός στα λύκεια και τα ειδικά σχολεία σε όλη τη χώρα, από την πρώτη κιόλας εβδομάδα της μερικής επαναλειτουργίας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παρά τον έλεγχο με τα self test στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα.
Είναι τόσο μεγάλο το ιικό φορτίο στην κοινότητα και η ένταση του επιδημικού κύματος, που δεν το σταματάει τίποτα. Απόδειξη, τα 160 σχολεία, τμήματα και σχολικές τάξεις που ανέστειλαν τη λειτουργία τους μέχρι το πρωί της Δευτέρας (19/4), ενώ το πρωί της περασμένης Παρασκευής (16/4) αντίστοιχα δεν ξεπερνούσαν τα 79. Σε 29 περιπτώσεις έκλεισαν ολόκληρα σχολικά συγκροτήματα.
Να σημειωθεί ότι οι σχολικές μονάδες σε πλήρη αναστολή αποτελούν το 1,3389% του συνόλου των σχολείων, ενώ τα τμήματα σχολείων σε μερική αναστολή το 0,8267% του συνόλου των τμημάτων. Στη αναλυτική λίστα που ακολουθεί, δεν περιλαμβάνονται τα σχολεία σε υποχρεωτική αναστολή λόγω lockdown.
Δείτε λεπτομέρειες στο επίσημο site του Υπουργείου Παιδείας ΕΔΩ.
Τα 87 από τα 160 τμήματα και σχολεία της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης που έκλεισαν εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού εντοπίζονται μόνο στην Αττική, ενώ αυξημένα είναι τα κρούσματα στη σχολική κοινότητα και στα σχολεία της βόρειας Ελλάδας.
Δείτε τον χάρτη: Με μπλε κουκίδες επισημαίνονται τα σχολεία σε μερική αναστολή και με κόκκινη όσα έχουν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους:
Πότε και πως κλείνουν τμήματα και σχολεία
Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας τμημάτων μιας σχολικής μονάδας ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας λαμβάνεται μετά από την ενημέρωση του διευθυντή του σχολείου που εντοπίστηκε το κρούσμα ή τα κρούσματα:
α) από τον Διευθυντή της οικείας Β΄βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,
β) από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
Για τη σχετική απόφαση λαμβάνονται υπόψη: το πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων του ΕΟΔΥ, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.
Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση των παραπάνω φορέων, ώστε να ληφθεί η απόφαση.
Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.
Επίσης, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος myschool η πληροφορία για την αναστολή αυτή.
Συνήθη συμπτώματα της νόσου Covid-19 στα παιδιά:
Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:
- πυρετός
- βήχας
Δευτερεύοντα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:
- δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια
- μυαλγίες
- ρίγος
- πονοκέφαλος
- καταβολή δυνάμεων
- δυσκαταποσία
- απώλεια γεύσης ή/και οσμής
- ναυτία / έμετος
- κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις
Κλινικά κριτήρια χαρακτηρισμού παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19
Για να χαρακτηριστεί ένα παιδί ως «ύποπτο» κρούσμα Covid πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα:
- πυρετός (Θ > 37,5o C) με ή χωρίς συνοδά συμπτώματα
- βήχας
- δύσπνοια
- ανοσμία/αγευσία με αιφνίδια έναρξη
- γαστρεντερικά συμπτώματα (διάρροια, έμετος, κοιλιακός πόνος) ΚΑΙ απουσία εναλλακτικής διάγνωσης με ή χωρίς
- πυρετό
Περίοδος μεταδοτικότητας
- Ένα άτομο θεωρείται μεταδοτικό 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του έως και τη λήξη της περιόδου απομόνωσής του, δηλ. 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ τουλάχιστον 24 ώρες από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα των 10 ημερών να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού).
• Ασυμπτωματικό άτομο με θετικό μοριακό τεστ θεωρείται μεταδοτικό, 48 ώρες πριν έως και 10 ημέρες μετά την ημερομηνία διενέργειας του τεστ.
Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα
Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:
- Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
- Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν). [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]
- Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).
- Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.
- Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
- Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο:
α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος,
β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.
(Πηγή: iatropedia.gr)