Μεγάλο ήταν το ποσοστό αυτών που κάλεσαν για θέματα ψυχικής υγείας, βγάζοντας στην επιφάνεια αισθήματα φόβου και ανασφάλειας που ταλανίζουν εδώ και περίπου ένα έτος τον πληθυσμό.
Το 80% «άγγιξε» η αύξηση των κλήσεων στην Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α.) λόγω COVID-19 το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2021, σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2020.
Οι εξυπηρετούμενοι ήταν -στη συντριπτική πλειοψηφία τους- γυναίκες σε ποσοστό 90% και κατά μέσο όρο 45 ετών.
Η τεράστια αύξηση των κλήσεων αφορούσε κυρίως ιατροφαρμακευτικά και νομικά ζητήματα. Μεγάλο ήταν και το ποσοστό αυτών που κάλεσαν για θέματα ψυχικής υγείας, όπως η έντονη εκδήλωση καταθλιπτικού συναισθήματος και αγχώδους διαταραχής, βγάζοντας στην επιφάνεια αισθήματα φόβου και ανασφάλειας που ταλανίζουν εδώ και περίπου ένα έτος τον πληθυσμό.
Ειδικότερα, τα κύρια θέματα των κλήσεων ήταν τα εξής:
- Σε ποσοστό 43% οι κλήσεις αφορούσαν αποκλειστικά θέματα ιατρικής και νομικής φροντίδας, όπως η αποτελεσματικότητα της θεραπείας και της φαρμακευτικής αγωγής σε σχέση με τον ιό, η αποτελεσματικότητα του εμβολίου και η προστασία που προσφέρει στις ευπαθείς ομάδες. Αναδείχθηκε η δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ασθενείς όχι μόνο στο να επικοινωνήσουν με τον θεράποντα ιατρό αλλά κυρίως στο να λάβουν απαντήσεις και να ενημερωθούν τόσο για τον τρόπο όσο και για την αποτελεσματικότητα του εμβολίου.
- Σε ποσοστό 32% οι κλήσεις σχετίζονταν με θέματα ψυχικής υγείας, όπως η έντονη εκδήλωση καταθλιπτικού συναισθήματος και αγχώδους διαταραχής, βγάζοντας στην επιφάνεια αισθήματα φόβου και ανασφάλειας που ταλανίζουν εδώ και περίπου ένα έτος τον πληθυσμό.
- Σε ποσοστό 25% οι κλήσεις αφορούσαν εργασιακά ζητήματα, όπως η διαδικασία συνέχισης της χορήγησης ειδικής άδειας στις πλέον παραγωγικές ηλικίες των ενδιαφερομένων (40-45 ετών).
Η Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης (210 8237302) θα συνεχίσει να λειτουργεί καθημερινά, από τις 10:00 έως τις 16:00, πραγματοποιώντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες μέσω skype, συλλέγοντας όλα τα αιτήματα, τις ανησυχίες και τα παράπονα των ασθενών.
(Πηγή: in.gr)