Γράφει η Άντα Ψαρρά
Μια μικρή μόνο μουντζούρα ασχημαίνει το τέλειο θεατρικό σκηνικό της υπουργού Παιδείας και των επιτελών της. Μια ενοχλητική μουντζούρα που, όπως κάποιες άλλες, εμποδίζει τις καλές ειδήσεις για τη μέγιστη επιτυχία της τηλεκπαίδευσης και την πρόσβαση όλων των παιδιών σε αυτήν. Μια μικρή μουντζούρα που μαυρίζει την εικόνα της μεγάλης προσφοράς και των άψογων σχεδιασμών της κ. Κεραμέως: η γεμάτη αγωνία έκκληση εκπαιδευτικών για τα ξεχασμένα παιδιά.
«Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, μόνο λιγοστά προσφυγόπουλα καταφέρνουν να μπουν στις τάξεις Webex, με ισχνά τεχνολογικά μέσα και σοβαρότατα προβλήματα συνδεσιμότητας. Τα περισσότερα παιδιά των μεταναστών/προσφύγων δεν έχουν πάει ούτε μια μέρα στο δημόσιο σχολείο από τη στιγμή που αυτά άνοιξαν επίσημα φέτος.
Πρόκειται για μια θρασύτατη καταπάτηση του δικαιώματός τους για πρόσβαση στην εκπαίδευση, ενώ βρισκόμαστε 5 ολόκληρα χρόνια από την περίοδο που οι πρώτοι πρόσφυγες έφτασαν στη χώρα και ζήτησαν άσυλο. Θα περίμενε κάποιος να έχει συντονιστεί και να λειτουργεί το σχέδιο ένταξής τους στην κοινωνία, ωστόσο για ακόμη μια φορά τα προσφυγόπουλα -μαζί με τα παιδιά των φτωχών οικογενειών, τα παιδιά των απομακρυσμένων χωριών, τα παιδιά των Ρομά- διαψεύδουν με τον πιο τραγικό τρόπο το αφήγημα του ΥΠΑΙΘ ότι όλα βαίνουν καλώς.
Ως εκπαιδευτικοί σε καμπ προσφύγων και μεταναστών οργανωνόμαστε για να ενώσουμε τις φωνές μας με τους συναδέλφους του δημόσιου σχολείου, τις τοπικές ΕΛΜΕ, τους συλλόγους, τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και γενικότερα όσους φορείς και συλλογικότητες δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση προσφύγων και έχουν δώσει γενναίες μάχες για να μην αποκλειστούν αυτά τα παιδιά». Εκπαιδευτικοί των καμπ Ελευσίνας – Μαλακάσας – Οινόφυτων – Ριτσώνας – Θήβας – Σκαραμαγκά – Σχιστού – Λαύριου – Ελαιώνα.
(Πηγή: efsyn.gr)