της Αλεξάνδρας Δημοπούλου στον Alpha Πάτρας
Ρατσισμός: είναι η αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους, διακρινόμενοι είτε από το χρώμα του δέρματος, την εθνικότητα, τη θρησκεία, το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό κλπ.
Σπισισμός ή Ειδισμός: δηλώνει τη διάκριση μεταξύ των διαφορετικών ζωικών ειδών, η οποία αποφέρει την εκμετάλλευση του ενός είδους από το άλλο. Ο ειδισμός είναι μια μορφή προκατάληψης υπέρ των συμφερόντων των μελών του ιδίου είδους και εναντίον των μελών των άλλων ειδών.
Στο όνομα του ρατσισμού φτιάχτηκαν κάποτε από ανθρώπους τα στρατόπεδα συγκέντρωσης – στρατόπεδα θανάτου- με σκοπό τη βιομηχανική δολοφονία εκατομμυρίων κρατουμένων. Το γνωστό Ολοκαύτωμα. Η μεταφορά δε των κρατουμένων γινόταν συνήθως κάτω από τρομερές συνθήκες με τη χρήση αμαξοστοιχιών για τη μεταφορά εμπορευμάτων, μέσα στα οποία πολλοί πέθαιναν πριν φτάσουν στον προορισμό τους.
Σήμερα αυτά τα στρατόπεδα υπάρχουν εκεί ως τεκμήρια προς αποφυγήν μιας από τις πιο μελανές περιόδους της ιστορίας της ανθρωπότητας.
Στο όνομα του Ειδισμού φτιάχτηκαν από ανθρώπους και λειτουργούν έως και σήμερα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης –στρατόπεδα θανάτου- εκτροφεία – σφαγεία, με σκοπό τη βιομηχανική δολοφονία εκατομμυρίων κρατουμένων, ατόμων άλλων ειδών. Παρ’ότι οι συνθήκες είναι πολύ χειρότερες από εκείνες των στρατοπέδων-ντροπή για το ανθρώπινο γένος, θεωρούνται νόμιμα.
Η μεταφορά των κρατουμένων γίνεται υπό άθλιες συνθήκες, κάτω από φρικτή δεινοπάθεια σε σημείο που κάποιοι χάνουν τη ζωή τους, αλλά παρόλα αυτά ο τρόπος μεταφοράς τους θεωρείται νόμιμος.
Εκεί μέσα, σ’ αυτή τη φρίκη, σ’ αυτή την αδικία, βρίσκονται οι καταναλωτικές πηγές μας, για το φαγητό και την ένδυση κυρίως, που προσφέρουν κέρδη. Το ανθρώπινο γένος είναι αυτό που κατασκευάζει και εμπλέκεται στο Ολοκαύτωμα των Ζώων.
Κι ενώ η απαίτηση για δικαιοσύνη ισοδυναμεί με νομοθετική, θεσμική, κοινωνική αλλαγή στην παρούσα δείχνει πλήρως αποπολιτικοποιημένη. Πολιτικά συστήματα που μάχονται για τη φτώχεια των ανθρώπων δείχνουν να αγνοούν και να προσπερνούν το ότι η κτηνοτροφία ευθύνεται σοβαρά για τη φτώχεια στον πλανήτη.
Επιστρατεύεται ολόκληρη η ανθρωπολογία προκειμένου να αιτιολογηθεί μια παγκόσμια επαναλαμβανόμενη ανθρώπινη θηριωδία. Μόνο που ξεχνιούνται οι έννοιες συμπόνοια και πρόοδος παρότι είναι συνδεδεμένες απόλυτα με την ανθρωπολογία.
Ξεχνιούνται ακόμα και επισημάνσεις σχετικά με τις βλαβερές συνέπειες της κρεοφαγίας στην ανθρώπινη υγεία. Το κέρδος επικαλύπτει τα πάντα και κάνει την αλήθεια αόρατη.
Όλα τα θεσμοθετημένα συστήματα ιδεολογιών και πεποιθήσεων μας επιβάλλουν έναν τρόπο ζωής υπερασπιζόμενα τον ειδισμό με κάθε τρόπο, κι εμείς ως θύματα αυτού του ισχυρού συστήματος αποφεύγουμε να θέσουμε το γιατί. Οι άνθρωποι τείνουν σύμφωνα με έρευνες προς μία ρύθμιση των συναισθημάτων τους προκειμένου να αποτρέψουν τους εαυτούς τους να βιώσουν συντριπτικά επίπεδα συναισθημάτων όταν πρόκειται για μαζική ταλαιπωρία. Τείνουν να προωθούν σε άλλους τη λύση.
Ακόμα και η εκκλησία, η ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία, υποστηρίζει πως ο Θεός της Αγάπης και της συμπόνοιας διαχωρίζει τα μη ανθρώπινα όντα ως μη έχοντα ψυχή και μας τα παραθέτει σ’ εμάς τους ανθρώπους προς χρήση για μια καλή ζωή.
Στον παράδεισο δε θα περιμένει μόνο ανθρώπους που έχουν τηρήσει τις εντολές του και δεν έχουν εγκληματήσει εναντίον ανθρώπων και μόνο. Είναι γνωστές δε οι θυσίες ζώων στο όνομα του Χριστιανισμού με τραγικό παράδειγμα την ύψιστη ταλαιπωρία, διαπόμπευση, βασανισμό και τελικά δημόσια θανάτωση του φουκαρά του ταύρου κάθε χρόνο στο Μανταμάδο της Λέσβου στην αυλή της Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ.
Ας μη μιλήσουμε για τη χρήση των ζώων για πειράματα στην ιατρική, παρότι υπάρχουν εναλλακτικές που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Ας μη μιλήσουμε για τα άγρια ζώα που αιχμαλωτίζονται εφόρου ζωής στους ζωολογικούς κήπους για να μας διασκεδάσουν.
Κρατούμενοι, κρατούμενοι, κρατούμενοι…
Προς βασανισμό και χρήση. Κρατούμενοι που αποφέρουν κέρδη. Κρατούμενοι νόμιμα. Κρατούμενοι, φυσικά πρόσωπα, που λόγω της διαφορετικής φυσιολογίας τους αδυνατούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και έτσι δεν θα έχουν ποτέ τη δυνατότητα απελευθέρωσης. Ποτέ δεν θα έχουν τη δυνατότητα να γιορτάσουν το κλείσιμο των στρατοπέδων βασανιστηρίου και θανάτου τους.
Είναι ακριβώς αυτό που εμείς ως άνθρωποι με την ανώτερη λογική εκμεταλλευόμαστε με τρόπο που προσβάλλει ακριβώς αυτή την υποτιθέμενη ανωτερότητά μας.
Αν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία από όλους εσάς, αν πιστεύετε ότι υπάρχουν ευτυχισμένες αγελάδες ελευθέρας βοσκής εκτός των διαφημίσεων, αν πιστεύετε πως επειδή υπάρχει ο νόμος περί αναισθητοποίησης πριν τη σφαγή όλα γίνονται με αρετή και συμπόνοια , αν…, τότε σας προτρέπω να δείτε το “Dominion (2018) – full documentary”. Υπάρχει με ελληνικούς υπότιτλους.
Έχουν χρησιμοποιηθεί drones και κρυμμένες χειροκίνητες κάμερες για να εκθέσουν την αλήθεια και το σκοτεινό υπόβαθρο κυρίως της σύγχρονης κτηνοτροφίας. Μία σοβαρή αμφισβήτηση της ηθικής και της κυριαρχίας του ανθρώπου πάνω στο ζωικό βασίλειο.
Δείτε τις κραυγές τρόμου μπροστά στη γνώση του σφαγιασμού, τις κραυγές απόγνωσης των μανάδων όταν τους κλέβουν τα παιδιά τους για να τους κλέψουμε στη συνέχεια το γάλα τους και για να προσφερθούν τα μωράκια γάλακτος ως τροφή, ζωές που πολτοποιούνται αμέσως μετά τη γέννησή τους, γιατί γεννήθηκαν από «λάθος» και δεν περνούν ποτέ στην κατανάλωση, μαννάδες ακινητοποιημένες σε κιγκλιδώματα που ποτέ δεν θα αγγίξουν τα μωρά τους, νεογέννητα που φωνάζουν ατελείωτα μέχρι να έρθει η σειρά σφαγής τους γιατί θέλουν τις μαννάδες τους, ζώα που πεθαίνουν σε θαλάμους αερίων για να τους πάρουμε τη γούνα τους ενώ αν έχουν την ατυχία να μην πεθάνουν έγκαιρα γδέρνονται ακόμα και ζωντανά, συμπεριφορές εργαζομένων που κάνουν το μαρτύριο αυτών των πλασμάτων μεγαλύτερο γιατί ο χρόνος είναι χρήμα, δείτε ένα τόσο καλά οργανωμένο νόμιμο ολοκαύτωμα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτιμά να εθελοτυφλεί ερευνώντας κανόνες ευζωίας των μελλοθανάτων.
Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν άφθονες εναλλακτικές που προσφέρει ο πλανήτης, για μια ποιοτική ζωή χωρίς βία και θάνατο. Για μια ζωή πιο ηθική, πιο δίκαιη πιο ειρηνική.
(Πηγή: enallaktikos.gr)