Η συλλογή και ο διαμοιρασμός δεδομένων από εφαρμογές για φορητές συσκευές είναι «εκτός ελέγχου», προειδοποιούν ερευνητές του University of Oxford.
Σχεδόν το 90% των δωρεάν εφαρμογών στο Google Play μοιράζονται δεδομένα με την Alphabet, στην οποία υπάγεται η Google, αναφέρουν οι Financial Times. H Google υπογραμμίζει ότι έχει ξεκάθαρες πολιτικές ως προς το πώς διαχειρίζονται τα δεδομένα οι developers και ότι η έρευνα αυτή έχει δεν έχει χαρακτηρίσει σωστά κάποιες «συνηθισμένες λειτουργίες» εφαρμογών.
«Αν μια εφαρμογή παραβιάζει τις πολιτικές μας, αναλαμβάνουμε δράση» τόνισε ο κολοσσός του χώρου της τεχνολογίας.
Πολλές δωρεάν εφαρμογές παρακολουθούν συμπεριφορές σε ένα εύρος διαφορετικών ψηφιακών υπηρεσιών, κάτι που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες να δημιουργούν λεπτομερή προφίλ για τους χρήστες των εφαρμογών τους. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να περιέχουν στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία και άλλες εφαρμογές στο τηλέφωνο των χρηστών.
Τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μια σειρά δραστηριοτήτων, όπως στοχευμένη διαφήμιση, εξατομικευμένα πολιτικά μηνύματα κ.ά., όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές σε σχετικό paper, τονίζοντας πως τα έσοδα από την online διαφήμιση στις ΗΠΑ και μόνο ξεπερνούν τα 59 δισ. δολάρια ετησίως.
Πολλοί, επίσης, δε γνωρίζουν πώς τα δεδομένα από τα smartphones τους καταλήγουν σε διαφημιστές, data brokers και άλλους μεσάζοντες, είπε στο BBC ο καθηγητής Νάιτζελ Σάντμπολτ, που ηγήθηκε της ομάδας των ερευνητών. «Οι άνθρωποι στις επιχειρήσεις επιδιώκουν απεγνωσμένα να πάρουν όσα περισσότερα βλέμματα και κλικ μπορούν» είπε σχετικά, με τον ερευνητή Μαξ βαν Κλέεκ να εκτιμά πως «δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος, οποιοσδήποτε έλεγχος».
Τα δεδομένα αυτά τείνουν να συγκεντρώνονται από μεγάλες εταιρείες και τις θυγατρικές τους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως πάνω από το 88% των δωρεάν εφαρμογών στο Google Play μοιράζονται δεδομένα με εταιρείες που ανήκουν στην Alphabet. Σχεδόν το 43% των εφαρμογών μοιράζονταν δεδομένα με το Facebook, ενώ υψηλά είναι τα αντίστοιχα ποσοστά και για το Twitter, τη Verizon, τη Microsoft και την Amazon. Οι ενημερωτικές εφαρμογές και οι εφαρμογές για παιδιά μοιράζονταν πληροφορίες με τον μεγαλύτερο αριθμό trackers, όπως διαπιστώθηκε
Όπως προαναφέρθηκε, η Google εξέφρασε τη διαφωνία της για τη μεθοδολογία της μελέτης, λέγοντας ότι δεν είναι σωστός ο τρόπος που χαρακτηρίζονται «συνηθισμένες λειτουργικές υπηρεσίες όπως η αναφορά κολλημάτων και τα analytics» και το «πώς οι εφαρμογές μοιράζονται δεδομένα για να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες».
(Πηγή: naftemporiki.gr)