Η κακή ποιότητα εκπαίδευσης σημαίνει ότι περίπου 250 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο δεν διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και δεξιότητες στα μαθηματικά, προειδοποίησε την Τετάρτη η πολιτιστική οργάνωση του ΟΗΕ.
Η κρίση της εκπαίδευσης αφήνει πίσω της μια κληρονομιά αναλφαβητισμού, η οποία είναι περισσότερο διαδεδομένη από ότι είχε εκτιμηθεί, αναφέρει στην ετήσια έκθεσή του -2013-2014- ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός του ΟΗΕ.
«Το γεγονός ότι 250 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο είναι ανεκπαίδευτα μεταφράζεται, κατ’ εκτίμηση, σε απώλειες της τάξης των 129 δισεκατομμυρίων δολαρίων», αναφέρεται στην έκθεση.
Από αυτά τα παιδιά, μόλις τα 130 εκατομμύρια ολοκλήρωσαν τα 4 πρώτα σχολικά έτη, ενώ τα υπόλοιπα φοίτησαν για μικρότερο χρονικό διάστημα ή και καθόλου, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο επικεφαλής της UNESCO Νέας Υόρκης, Βίμπεκε Τζένσεν.
Στο ένα τρίτο των χωρών που αναλύθηκαν βάσει της έκθεσης, λιγότερο από τα τρία τέταρτα των καθηγητών εκπαιδεύονται σύμφωνα με τα εθνικά πρότυπα. «Οι εκπαιδευτικοί έχουν το μέλλον αυτής της γενιάς στα χέρια τους», δήλωσε η γενική διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα. «Χρειαζόμαστε 5,2 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς να προσληφθούν μέχρι το 2015 και πρέπει να εργαστούμε σκληρά ώστε να μπορούμε να παράσχουμε τη δυνατότητα στα παιδιά για καθολική, δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση».
Μεταξύ των ανθρώπων ηλικίας 15 και 24 ετών, περίπου 175 εκατομμύρια εξ αυτών δεν μπορούν να διαβάσουν ολόκληρη ή μέρος μιας πρότασης. Το ένα τρίτο του ποσοστού αυτού είναι γυναίκες από τη Νότια και Δυτική Ασία.
Το πιο ανησυχητικό ποσοστό βρίσκεται μεταξύ των παιδιών που ζουν σε χώρες της Αφρικής, όπου τα τέσσερα πέμπτα αυτών τελειώνουν το δημοτικό χωρίς να έχουν μάθει τα βασικά στην ανάγνωση και τα μαθηματικά.
«Θα πρέπει να κάνουμε εφικτό ότι, μετά το 2015, κάθε παιδί θα φοιτά στο σχολείο, αλλά με ουσιαστική εκπαίδευση», αναφέρεται στην έκθεση.
(πηγή: left.gr)